Monday, November 1, 2010

Tart Coklat Sarawak

Memandangkan Cheese Tart biasanya tak memenuhi standard ISO, terpaksalah cari alternatif..hehe. Jadi cari yang dekat di hati, coklatlah apalagi. Dengan yakinnya beli segala bahan-bahan nak membuatnya. Dalamnya ada walnut yang dibakar dan dicincang. Untuk hiasan pun sama. Tetiba time nak buat baru perasan, 'awat walnut ni lain macam je rupanya' (berkata-kata di dalam hati)... pastu tanya mak, "Ni, walnut ke?"
"La, ni pecan."

Salah beli la pulak ... ceh...bantai je la, adik-beradik kekacang jugak. Walnut tu tak berbentuk tapi kulitnya dah macam sama dengan pecan. (Cover kesalahan). Yang penting, menjadi jugak. Untuk makan sendiri, kita bagi melimpah sikit coklatnya ... wah sedapnya... hehe. Diakui oleh jiran sebelah yang memang terror bab buat kuih ni ... bukan masuk bakul angkat sendiri tau!

2 comments:

Cendana Kasih said...

kat umah aku ni pun ada cheese tart jugak..stoberi ngan bkueberi..tengahari tadi buat untuk cikgu Ann kat Bangsar. Suka beno deme makan cheese tart. Ada la balance dalam 15 bijik, aku buat lebih, nk makan malam ni.. sesekali makan sedap laa...

tart coklat aku lom pernah buat lagi..letak cream cheese gak ke?

raya aji ni, no kuih2, biskut2...aku buat coklat ngan cheese tart..

zarina said...

ko dah pakar buat cheese tart bleh la menjualnya...aku kena jual lain dari yang lain so tak delah orang blh bandingkan..hehe..yang ni tak pakai cheese, pakai dark choc ngan susu cair je.

Kalau ko ada kelongsong tart lebih..cuba buat inti guna resepi almond cluster...sedap gak